Playdate!

Onsdagen har bjudit på playdate med grannbarnen, hade dukat fint med nya kopprna, riktiga fynd från Indiska & såå fina! Tänkte att jag skulle ha bjudit på lussebullar men behövde prioritera bort bullbaket så det fick bli färdigköpta saffransgifflar, har provsmakat och de var faktiskt jättegoda.
Nästa år ska jag vara världens bullmamma, baka som sjutton! ( om jag inte har ännu mer att göra då, men det tror jag inte...) då är ju S nästan 3 år och den lille 1,5 så då kanske de kan spela fotboll eller nåt... och en 2010:a blir det inte, möjligtvis en 2014:a, blir ju lite sugen när man snusar på Sigrid...

Annars är dagens plan att packa inför roadtrippen imorgonbitti. Vi åker tiiidigt för att få det så lugnt som möjligt i bilen, ska bli spännande att se hur det går med lilla A som inte riktigt gillar att åka bil men har vi tur blir det en mysig resa norrut. Är barnen lugna så gillar jag att åka långt, avslappnande, man sitter där man sitter och kan inte göra så mycket annat än att småprata i flera timmar, dricka  kaffe och lyssna igenom alla Winnerbäckskivor. Att åka bil mycket och långt är något jag och M gjort sedan vi träffades. Från Västkusten till Härnösand, Linköping & Öland är det några mil, men nu på sistone har vi åkt tåg & eftersom vi flyttat så blir det ju bara hälften så mycket åkande, så nu ser jag nästan fram emot att kliva upp i ottan och packa bilen full och det viktigaste av allt,  kaffet och äggmackorna som jag blir sugen på så fort vi satt oss,
på Tjörn hann vi knappt komma över broarna förräns fikat åkte fram.....

Ha en mysig onsdag! Kram från oss




Lilla jag sitter!

lite ostadigt dock...

Fint & frostigt ute idag - Så vackert!


Kommentarer
Postat av: AnnaP

jag kan varmt rekommendera att baka mycket! det är mitt nya vardagsnöje :)

2009-12-02 @ 19:11:47
Postat av: Zara

Tack snälla du för orkide tips!

2009-12-02 @ 22:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0