Vätternbad....






Att bada i Vättern är riktig sommar! speciellt vid "långa"  (långa bryggan, den andra som låg i hamnen var kort) i Jernevid, här är jag, syrran o kusinerna så gott som uppväxta om somrarna o på loven ( hände att vi ramla i vattnet även på sportlovet vill jag minnas...tur att farmor hade/har jordens tålamod... ) saknar stugan där, det var så himla mysigt..
Här är bilder från i tisdags då vi tog en sväng dit, hur härligt som helst!


Stannade för lunch i Vadstena. Blev en snabbis in på söta barnklädesaffären Krusbär också, hade mycket fint men lite dålig rea så det blev bara en Molo mössa till Axel som jag betalade hela 23.50 för... Syster däremot hittade en hel del, åh det ska bli spännande å se den lilla i november... kul att de föds samma år, så får både Sigge o Axel varsin jämngammal kusin, det är rättvist det :-)
 ( det hände att jag blev lite utanför när sis o julia hängde när vi var små...)
Nä, nu måste jag fortsätta röja här, snart kommer M:s föräldrar på besök, ska bli roligt att visa upp Axel som de inte träffat ännu, känns jättekonstigt för nu känns det ju som vi alltid haft honom, han är ju redan en självklar del av familjen & har varit sen dag 1, konstigt det där, att det blir så himla naturligt o självklart med detsamma...
 oj vad det blixtrar.... Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0