Nostalgipromis...

Sis & Carl kom förbi en sväng i eftermiddags med namnsdagspresent till Axel, gulligt å imponerande, det hade inte ens jag koll på... tog en promis i våra gamla kvarter, gud vad det kändes hemma... såg oss cykla runt på gården eller springa över till Pära o Carla ( våra bästa grannar...) Det mesta var sig ganska likt, en granne hade tom kvar samma gamla gardiner, bara lite mer solblekta såhär 25 år senare.... eller 28 förresten, har de inte bytt de senaste 25 så  gjorde de nog inte det de första 3 heller..... minns när Carla skrek till granntanten som ALLTID var ute o gapade på oss, -"gå hem å lägg dig gamla tjockis... hon blev inte gladare efter det å Kjella, hans pappa som stod brevid låtsades bli arg, ( men jag tror nog han log egentligen.....) det var tider det, man trodde hela världen fanns på vår gård & att gå till Favör å handla var världens utflykt...

Min å systers gamla skola....

Vår lägenhet! ganska likt förutom tomten som nu var grymt välvårdad o blomstrande, när vi bodde där var det mest maskrosor & lite bränt gräs här o var... å mammas o pappas förklaring till att inget växte  om de väl fick ner någon stackars gröda, (vilket hände kanske 1-2 ggr under 13år) var att det var så dålig, näringsfattig jord....hmmm bra försök

Här har vi gungat måååånga gånger...

Tack för idag!
Nu ska jag snart gå o lägga mig.... vill inte men känner att jag borde...
Lyckades få båda killarna att somna samtidigt ikväll, efter mycket om o men o en sisådär 20 försök...
Båda gallskrek  jag var nära att ge upp, men gud så skönt det är när båda sover...
( M har varit ute med jobbet o kom precis hem..) Känner mig grymt NÖJD över mig själv...
Godnattkram/ Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0