Månadens bokbeställning... å lite annat...

Få det gjort! : svart bälte i vardagseffektivitetLyckan, kärleken & meningen med livetI dina kläder 
Brukar beställa några böcker i månaden från adlibris, (mest för att här är så dött så det är kul när det kommer något roligt i brevlådan...) näevars... jovars, det ligger lite sanning i det faktiskt... sad but true.. konstigt att jag börjar bli så ärlig nu, är det för att vi ska flytta tro?? innan var det ju så himla bra, haha. Det är lite konstigt det där med att man inte vill att någon ska veta att man vantrivs så man låtsas tills man spricker för de flesta.. å så tänker man, snälla, fråga inte - å så frågar dom, -" hur trivs ni i huset då? måste ju va underbart med så mycket plats, å så vackert som det är där på kusten, för det är ju en ö va?"...blablabla...  har hatat den frågan sen vi flyttade hit, ja nästan. Hade min första ångestattack o satt o grät i februari, ( vi flyttade hit i dec året innan..) kommer så väl ihåg det, Marcus kom in till mig där jag satt å bölade i köket å sa, - jag träffade grannen på gatan, han frågade hur vi trivdes å ja, jag sa att "det verkar väl bra det här", kunde ju inte säga att  "-min tjej sitter där inne o bölar o undrar var hon hamnat..." näe gud, många misstag ska man göra...

För att återgå till ämnet, sen Sixten flyttade ut ur vårt sovrum för ett par månader sedan har jag tagit igen all läsning som inte blivit av under året. Älskar att läsa & saknade det när man var tvungen att smyga in & absolut inte tända någon lampa för att inte väcka honom.. så nu har jag några veckor framför mig innan nya bebben flyttar in.... När Sigge var pluttis läste jag alltid när jag ammade, vilket var typ hela tiden för han åt som en häst & blev rund som en boll... måste sätta in en bild...

(Klicka på bilden för att se den större, han är så gooo, man undrar över fetthalten i den mjölken....)
Men det känns som att så kommer det inte bli med denna lilla, den stackaren kommer få äta i farten... tur att den föds in i familjen å aldrig kommer veta hur mycket mer uppmärksamhet Sigge fick... Nu börjar jag förstå varför min "Mina första år" var grymt klent ifylld, ( inga tanddatum där inte) medan syrrans var tjock & välfylld med hårtestar o gud vet allt...


 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0