Borgholm för 2 år sedan...


Har varit inne i Borgholm en sväng & käkat lunch å nu ligger jag på sängen o vilar lite, vilken lyx det är när man är så himla van vid att vara själv hela dagarna, att dessutom vara här & inte behöva springa runt o göra allt "plock" som man alltid gör hemma känns jätteskönt.

Så nu ska jag läsa mina favoritbloggar i lugn o ro å sen sova en liten nap...
Bilden ovan är från för två år sedan när jag var nygravid med Sixten & det enda jag minns från veckan var att jag mådde så konstant illa o hade jordens ångest för alla banketter, examensmiddagar etc på jobbet som jag hade framför mig å hur jag skulle orka det när jag mådde så ruskigt dåligt, ville bara ligga i sängen å dra täcket över huvudet...
Blev sjukskriven en vecka sen när vi kom hem å fick lite hjälp med de jobbigaste dagarna så att jag slapp de värsta passen... Å  min chef kunde inte hjälpa mig utan att berätta för alla ( lite onödigt, när jag sagt att jag ville ligga lågt med det ett par månader till)så i typ åttonde veckan visste hela jobbet om att jag var gravid, jag undrade varför tanterna på serviceavdelningen gick å smålog åt mig innan en av dem smög fram å viskade Grattis... GUD vad jag tyckte det var jobbigt! (å speciellt efter att jag haft ett missfall tidigare och nu gick i nio månader med inställningen att allt skulle gå åt skogen) tänkte inte en enda tanke på tiden efter graviditeten och hur det skulle bli med bebis, huset o allt utan tänkte bara "att kommer den bara ut levande o frisk så spelar inget annat någon roll..." hade jag istället vågat tänka på framtiden å på hur jag skulle fylla mina mammalediga dagar så hade jag lätt tänkt igenom flytten upp till huset mycket nogrannare o det hade inte blivit någon flytt...
Den här graviditeten vågar jag tänka mycket mer på framtiden samtidigt som jag självklart inte tar något för givet..
Vad som än händer har vi världens finaste lilla kille å blir det här ett barn som på något sätt inte är som andra så har vi resurserna & kärleken att ge även det barnet ett bra liv...

Kommentarer
Postat av: Zara

Jag tycker det var tur att ni flyttade till Tjörn, annars hade jag och Leon inte haft så kul utan våra kaffe och lunchdejter, eller strapatser till göken å det fantastiska torget! Vi kommer att sakna er! Men jag förstår att det varit tråkigt och jobbigt att bo långt ifrån släkten.



Ni får ha en fortsatt trevlig helg och hoppas den lilla bebisen vill stanna i magen i 9 dagar till.

2009-05-01 @ 16:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0