Tidig torsdag!




Gud vad skönt det är att vara uppe först i familjen... äta frukost & sitta vid datorn i lugn & ro... helt underbart.
Har haft huvudvärk sedan igåreftermiddag som jag verkligen hoppas går över under dagen, har inte lust att bli sjuk på något sätt nu, det skulle inte vara så bra...
Nu på morgonen ska jag åka in till Mvc & ta ett blodprov som de sedan skickar till NÄL, något man tydligen gör inför operationer ifall det skulle hända att jag behöver blod eller så. Låg & läste om snitt igårkväll innan jag somnade o nu börjar jag faktiskt bli lite nervös, förra gången hann jag ju inte tänka, vaknade ju bara upp lite stel o öm. Sjukt ont hade jag första dygnet o fick en massa tabletter & minns hur en sköterska sagt att jag skulle säga till när morfinet började gå ur o jag behövde mer, gjorde ju det såklart, men bad tydligen fel sköterska som blev rasande men till slut gav med sig o gav mig en spruta ihop med världens utskällning om att "det var farliga grejer, som man kunde bli beroende av, å definitivt inget att leka med"
efter det bad jag inte om något mer.... Hoppas innerligt att den tanta har slutat så jag slipper träffa henne igen, hon var hemsk... efter hennes utskällning sprutade mina tårar & jag skrek att hon skulle dra åt skogen o aldrig komma tillbaka, vilket bara fick henne att nicka självbelåtet o viska något om "verkar redan beroende.." mitt i alltihop kom M tillbaka (som varit på Maxi o köpt kalsonger) å undrade vad som stod på....
Såhär efteråt vet jag ju inte om de var jag som överreagerade full av konstiga hormoner som man är när mjölken börjar komma men jag minns ju också hur hon gick o muttra om hur stökigt det var i vårt rum o röjde runt bland våra grejer, plockade o vek, så hon måste ju faktiskt varit knäpp, jag menar 1/2 dygn tidigare hade vi varit med om något  jättedramatiskt, vi hade inte ens Sigge hos oss, han låg nere på Neo å så skulle man gå runt där o städa.... jag kunde ju inte ens röra mig... näe nu käner jag att jag nästan blir förbannad igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0