Skäms


Efter mycket om & men å då menar jag verkligen MYCKET OM & MEN å otaliga sova middagförsök ( I hans säng, i vår säng, i vagnen inne, i vagnen ute på gruset.....etcetc) så somnade plutten sittande i soffan. Puh! Känner att jag är mer beroende av denna lilla lugna stund mitt på dagen än vad som är bra för mig.... börjar nästan gråta när mina planer spricker, hade tänkt gå ner till förskolan efter Sigges nap å sen hämtat min nya telle på posten men nu blev jag så trött å han somnade så sent  o vi missade sångstunden, å dessutom regnar det så det blir en lugn eftermiddag framför tv:n.... tur att vi var iväg på förmiddagen å klappade djur i Valla så jag slipper ett alltför dåligt samvete...
-Titta hässen! -Titta håen!
Men iaf, det jag skulle komma till var att när jag satt i soffan o tjurade över att barnen vägrade sova så somnade plötsligt båda två där vi satt o programmet vi kollade på handlade om barn som föds sjuka, en femdagars baby som hade opererats flera ggr... å där sitter jag o tjurar...  det är faktiskt så man skäms men man tänker inte klart alltid...  vissa petitesser har en förmåga att anta oanade proportioner när man går hemma såhär...( känns som ett återkommande tema här i bloggen, att jag är lite väck i huvet....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0