Te & Pluras kök


Godaste som finns på påse, låt dra en kort stund och i med en skvätt mjölk...

Har en låång, tyst och lugn tisdagskväll i huset. Ledig dag imorgon så jag kan lugnt sitta i favoritfåtöljen framför Pluras kök, läsa bloggar, tvätta och småplocka lite i oredan som alltid finns här. Charmigt stökigt skulle jag kalla det. Har alltid önskat mig ett levande hem och nu har vi det. Grejer överallt. Mest kläder och leksaker. Ändå är jag absolut inte främmande för ett par hundar och minst en liten vilding till att utöka familjen med... Sixten säger att han vill ha en bebis. En liten Lilly. Jag kan bara hålla med, men inte nu. Grabbbarna måste få växa till sig först. Mina små grabbar. Det finaste jag har. När jag hämtade på dagis idag frågade S med sin allra allvarligaste röst och stora hundögon om vi inte kunde åka till stan och köpa springskor... han var varm om fötterna i gummistövlarna och dessutom var de inte snabba att springa i. Det var bara att lyda. Vita fina Nike-dojor fick det bli och de var så stolta. Säkrare vårtecken får man leta efter... Puss & Kram och Go´natt!

Mamma hade grabbarna en liten stund när jag kilade in och skrev nya papper med jobbet, självklart blev det lite tisdagsgodis, sådär som det blir när man hänger med mormor.. mer än nöjda var de iallafall, så nöjda att de tillomed inte ville åka hem utan gå i lite klädaffärer. S var på jakt efter en keps till A som inte har någon, tyvärr hittade vi bara en hiskelig Blixten-keps som jag låtsade var trasig... synd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0