Onsdag...

Godmorgon snöiga decemberonsdag!
Nu är det verkligen vintrigt ute & jag kan inte minnas sist det kom snö såhär innan jul.... det är ju såå fint!
Här har vi haft morgon ett tag och barnen gör som de brukar på morgnarna, åker gåstol & kollar barntv...
Jag har huvudvärk så vi får se vad det blir av dagen. Ut en sväng nu på morgonen så fort vi bara kan är nog ett måste iaf så S håller sig lugn.... skulle behöva införskaffa en pulka till honom något jag är tveksamtill att de har här på lilla konsum men jag får kika.

Skulle också behöva rensa garderoben för att se om det finns mer att sälja på blocket, la ut min gamla korta Peak-jacka häromdagen och på fem röda var den såld, En kvinna från finspång var här och hämtade den, så skönt! jag som skulle ge den till Myrorna för att slippa se den och få dåligt samvete.
Fick också sålt liggdelen till vagnen till mkt bra pris, en tjej i Sthlm som ska ha den och blev överlycklig. Älskar saker med bra andrahandsvärde, det lönar sig liksom att köpa dyrt för när du sålt det har du i slutändan betalat mindre än vad du skulle gjort om du köpt det billigaste...
Så det är ett tips... ( något vi kanske borde tänkt på när vi köpte vårt förra hus.... då gjorde vi ist så att vi köpte det billigaste som ingen annan ville ha... å inte vi heller efter några månader....:-) shit, att vi lyckades sälja det var ju något jag ska vara tacksam för i resten av mitt liv...
Puss & kram




Dunjackor ska vara långa tycker jag... annars fryser man ju baken av sig...
Denna gillade jag aldrig riktigt, såg ut som en vandrande köttbulle, men jag tror det var modernt för fem år sen...

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Perfekt att sälja vidare på Blocket! Ibland är jag alldeles för slö och slänger saker i stället för att försöka sälja vidare men vi har i alla fall sålt både en bokhylla och ett skrivbord här i höst!



Måste också hitta en snygg termosmugg! Är ute efter en i rosa eftersom jag inte kan piffa varken vagn eller babyrum i den färgen...



Kraam

2009-12-16 @ 13:41:38
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: AnnaP

haha!

jag hade en likadan jacka fast röd (kanske du minns) men den gav jag till syrran i år då jag insåg att jag aldrig mer kommer ha den på mig!!

2009-12-22 @ 11:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0