Axel kommer till världen...


Här hade jag ganska täta & onda värkar av något slag men försökte att inte låtsas om dom, livrädd för att någon skulle säga - jaha, men då kör vi vanlig förlossning då, det är ju det bästa... I den här stunden vill man bara köra igång & få ut barnet som planerat...
Måste säga att det var en sjuk upplevelse  att vara med om, man har känsel men det gjorde absolut inte ont, de bökar, drar o bänder, helt surrealistiskt men jättecoolt! (om man nu får säga så..)
Att få ut Lilla A tog 5-10 minuter, man hörde hur de klippte o klippte o klippte å sen sögs fostervattnet upp med sug...
Att sy å greja efteråt tog nog nästan 40-45 minuter, så nu vet jag hur en släta till magen-skönhetsoperation måste kännas, själva tillslätningen i mitt fall blev inte så lyckad, ser fortfarande rätt gravid ut... kanske kunde ha lagt till lite mellanskillnad o fått en beach-09 bräda när jag ändå var igång... surt att jag kom på det nu.

Tack gode gud för sminket! (å hårfärg på flaska!)



Sista kortet innan operation...

Nervig pappa spelar lugn...

Äntligen! Får det vara såhär smidigt...?
Nu tänker säkert någon att jag inte vet vad jag går miste om, å så kan det ju vara, jag säger bara att det var fantastiskt hur enkelt & smidigt det var... ( jämför ju med förra så det är väl därför också, så jag vet ju vad jag pratar om vad gäller den jobbiga biten, det är ju det där med själva avslutningen som jag aldrig kommer få uppleva)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0