Tillbaka!


Stackars lilla A, kliar sig igenom nätterna men är såhär på morgonkvisten på sitt allra soligaste humör...

Äntligen känner jag att jag börjar komma ikapp tiden.
Saker & ting har hittat sin plats i huset & rutinerna på nya jobbet börjar sätta sig, så trots två små pojkar fulla av vattkoppor så känns det faktiskt som jag har koll på läget.
Huset känns alldeles alldeles underbart & det är så skönt att känna lugn när man kommer hem och på pojkarna märks det också stor skillnad. De klättrar inte på väggarna längre utan springer runt istället :-) känner de för lite ombyte så går vi upp på övervåningen eller så går vi ut på tomten lite...

Idag vaknade jag & A 05.18 så nu är han på sitt allra bästa morgonhumör, jag läser café, ( kunde inte motstå Kinnaman på omslaget) och ser fram emot en låång, ledig söndag med pojkar som förhoppningsvis är på bättringsvägen.... Njuter min lediga dag än mer då det var väldigt nära att jag var tvungen att hoppa in på jobbet efter sjuksamtal igår men hade tur och lyckades lösa det... känns som mina prickiga barn behöver mig här hemma.
Det är en ny situation att komma in i, att inte kunna jobba på som man gjorde innan, nu har man en liten familj som kommer i första hand och jobbet får stå tillbaka, det är detta man hört alla prata så mycket om. Tuffa småbarnsår med mycket pusslande för att få vardagen att gå ihop. Tufft som sjutton är det men man hör ju också alla säga att det var den bästa tiden, å det är ju så roligt, gäller bara att ta vara på det och hinna uppskatta vardagen..

Önskar en riktigt mysig Andra advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0