Busy housewife of förorten


Bild från kvällens bad. En numera obligatorisk kvällsaktivitet för att hålla trötta pojkar på bra humör...

Puh! vilken vecka såhär långt. Hastigt och lustigt ordnade M en dagisplats åt S genom en kollega i slutet av förra veckan. I fredags hälsade vi på och då förskolan motsvarade alla krav en grinig överbeskyddande mamma kan ha så började inskolningen redan i måndags. Jag är så lycklig över att ha hittat ett ställe som jag bara älskar redan nu. Två jättemysiga fröknar i en liten barngrupp i ett stort ruffigt hus i stan.... Hur personligt och mysigt som helst, vi trivs lika bra alla tre, både pojkarna och jag. Axel sitter på en matta och gnager leksaker med tefatsstora ögon, S bygger kuddtorn som han sedan välter och jag dricker kaffe, skvallrar o leker med de andra barnen. Vissa är ju sssååå goooa, en liten rödtott som kryper upp i knäet och leker med ens örhängen och en liten tjej som bara går runt och myser, tittar man på henne och säger något så lyser hon som en stor sol. Man smälter ju.... Är lite rädd för att tiden med småbarn ska gå för fort, risken är att jag blir sugen på fler fortare än om fem år... Kommer kanske sluta som familjen annorlunda ändå eller så får jag bli förskollärare....
Finns det något underbarare än barn??

Stoor kram från oss!

Kommentarer
Postat av: Zara

Va härligt att ni hittat en bra förskolan, låter som ett supermysigt ställe. Kram på er

2010-01-28 @ 08:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0