Ölandsshopping


Minst ett besök på VIC & MIC i Löt är ett måste när vi är på Öland.
Vissa år har jag plockat ihop både mina och M:s födelsedagspresenter från hans föräldrar här, då blir han jätteglad :-)
Iår var det ganska lugnt med shoppingen, man skulle ju kunna tro att det skulle vara tvärtom med hus och allt men det är ju som sagt ganska fullt. Sedan är det ju en i familjen som ska bli student i höst, så det är nog bra att inte köpa allt jag ser även om jag skulle vilja. Kanske tur det för går jag loss på mer småpryttlar här blir det snart ganska mycket förmycket... det där med en sak in -en sak ut har jag inte mycket för,lite väl slösaktigt för min smak.

Sötisen Ellen tog hand om Axel, köpte klubba och underhöll honom. Hit hittade jag och Sara i allafall, Gårdby inredning och café var svårare, tillslut fann jag och M det söta lilla stället när vi åkte runt på ön en regnig dag... hit kommer jag absolut ta en sväng varje gång jag får tillfälle, hur mysigt som helst. Precis ett sånt här ställe skulle jag gärna driva själv, helst här ute på tomten med Iida... här förälskade jag mig i en köksklocka och en ljusstake, och båda sakerna fyller ju en funktion så då är det ju faktiskt okej..











En massa gott & vackert!

Dåliga bilder som jag tog med telefonen i farten

Här äts det välling, dricks kaffe och tittas på morgontv. Molningt ute och helst skulle jag vilja åka in till stan och simma lite men det tar ju så lång tid så det blir nog promis och morgondopp här hemma istället.
S fick en drake igår som han bara vill flyga med och sen är planen att vi ska hälsa på vänner på landet.
Dagens tips: åk till Åhlens och gå loss på rean, jag köte tre meter urfint tyg igår för 40 kronor, symaskinen står här och väntar så nu ska det sys kuddar till altanen, ÄLSKAR att fynda så.. fanns mycket fina kläder också men killarna var inte på shoppinghumör så jag hann inte titta där
Njut lördagen! KRAMS

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad fint du bloggar och vilket vackert hus ni har!!! Hoppas att ni mår bra alla och nästa år kan ju du guida mig till den lilla butiken...;) Kram!

2011-07-30 @ 22:58:37
Postat av: Sara

Tack! självklart, nu hittar jag förhoppningsvis dit, men det var bra långt söderut.. Här mår vi prima, Hälsa alla! Kramkram

2011-07-31 @ 23:30:18
URL: http://saramartha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0