Lära mig njuta av det som är NU!

Är något jag måste göra, här skiner solen för fullt, det är riktigt varmt!, fåglarna kvittrar å jag har ätit godaste lunchen på väldigt länge, unnade mig att köpa med dagens hem ifrån affären, (pannbiff, potatis lingon, sås & fräsch sallad) som jag ätit i lugn å ro eftersom Lillis brann av i vagnen.
Vi har lekt vid campingen med Zara å Leon på förmiddagen, eller barnen har lekt, vi fikade..
Allt är jättehärligt!
men jag känner att jag inte tar vara på det utan bara ser ett par veckor framåt..
Å då kanske jag ser tillbaka på nu, å tänker att det var så mysigt när jag hade ordentligt med tid att mysa bara med Sigge...
Varför då egentligen? det ska jag ändra på!

Så nu efter att jag skrev ner det känner jag mig plötsligt tacksammare & gladare...
Bloggterapi är snart ett begrepp...


"Visst är det mål och mening med vår färd, men det är vägen som är mödan värd"

Karin Boye



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0