En Pärla i Borgholm




























Min vän Stina bjöd på frukost i sitt lilla mysiga, ganska nyinköpta hus mitt i Borgholm.
Det var precis så sött som jag själv skulle vilja ha det om jag skulle ha mitt alldeles egna lilla hus.
En uppväxt lagom stor trädgård och ett litet pastelligt kök där Leila när som helst skulle kunna storbaka cupcakes med rosa glasyr. Ubersött.

Jag och Stina lärde känna varandra när jag hade ett cateringuppdrag på en Pr-byrå med mitt gamla jobb i Göteborg. Fyra trappor upp utan hiss i ett gammalt hus, ojojoj vad vi sprang upp och ner med vår Italienska buffé... många roliga människor och väldigt trevligt trots endel jobb är ändå minnet från kvällen.
Där träffade jag en vän till Stina som frågade om det inte fanns några extratimmar till hennes fattiga studentväninna, jag ringde Stina & sedan gjorde jag det så ofta jag bara kunde, hon är världens skönaste människa, alltid med hundra historier att berätta på sitt galna sätt om alla sina resor världen över, man skrattar så man dör..
Himla mysigt att ses och min övertygelse om en gammaldags trädgård härhemma är om möjligt ännu starkare än innan...

Torsdagskram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0